lördag 10 augusti 2013

Nu är jag less på sockerberoendet ..

Nu har jag ledsnat, en gång för alla. Undra hur många gånger man skall behöva säga de orden eller tänka de tankarna.Men närmsta första tanke på morgonen är socker, då är det fanimej nog. Jag har fått en bok av min mamma som är skriven av botten Johansson (tror jag hon hette), som är någon slags guru inom sockerberoende, en mycket bra bok som jag snart plöjt igenom denna helg.Tanken var att starten av detta skulle ske i fredags, men ville läsa boken först (ytterligare ursäkte för socker antar jag). Men nu är snart boken till ända, och i morgon är dagen det skall ske. Vägning och mätning sker i morgon , och från och med då blir det en kost med väldigt lite kolhydrater. Kommer inte att köra någon "diet". Men om man ska prata dieter så är det väl mest likt gi om det ska bli. Jag kommer att tillåta mig äta knäckebröd och morötter och så, men bort med ris, pasta, potatis och bananer, och även no no med läkerol som jag annars inte har några problem med att trycka i mig en ask om dagen,Då här kommer du alltså att få följa min resa mot ett bättre, mer hälsosamt liv, men främst,, min kamp mot sockret!!! I morgon kör vi,må återkommer då!Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar